تعمیرات و رگلاژ پنجره upvc

اگر بخواهیم درب و پنجره های استفاده شده در ساختمان ها را تقسیم بندی کنیم به سه حالت اهنی و قدیمی ، دوجداره upvc و دوجداره الومینیومی خواهیم رسید که از دیدگاه کارشناسان هر کدام ویژگی های ساختاری منحصر به فردی دارند که قابلیت ها و معایبی را به همراه داشته که در این بخش اشاره کوتاهی به انها خواهیم کرد.

همان طور که می دانید استفاده و به کار گیری پنجره های اهنی در ساختمان ها از دیرباز مرسوم بوده است و به عنوان جزء جدانشدنی محسوب می شود که معایب متعددی را یدک می کشد که شامل موارد زیر است:

عایق حرارتی و صوتی نمی باشد و به شدت اسیب پذیر بوده و طول عمر پایینی به دلیل زنگ زدگی دارد و ظاهر مناسبی را برای ساختمان ایجاد نمی کند و به شدت باعث هدر رفت انرژی می شود.

با این همه مشکل و ایرادی که ذکر کردیم استفاده از این محصول در سالهای گذشته به شدت رواج داشت و تا ابداع پنجره هایی تحت عنوان دوجداره به صورت غیر استاندارد مورد استفاده قرار می گرفت.

درب و پنجره دوجداره UPVC و الومینیومی

مقایسه درب و پنجره UPVC و الومینیوم

حال در دنیای امروز که اسایش حرف اول را می زند و انسان به سمت بهتر زیستن با ابزار و محصولات استاندارد و متنوع پیش می رود که درب و پنجره دوجداره upvc و الومینیوم از جمله این موارد می باشند.

حال سوال کلیدی اینجاست که با حذف پنجره های قدیمی و تعویض ان با پنجره های دوجداره استفاده از کدام جنس ان پیشنهاد می شود و دلایل استدلالی و منطقی ان چیست.

اگر بخواهیم از دیدگاه تعمیرات پنجره دوجداره بررسی کنیم خوب مسلم است که upvc به مراتب از پیچیدگی کمتری نسبت به نوع  الومینیومی برخوردار است و چالش های کمتری را در بر دارد.

طول عمر هر دو را می توان یکی دانست اما از نظر وزن و استحکام و همچنین مقاومت در برابر تغییرات اب و هوا پنجره الومینیومی را می توان کمی بالاتر دانست.

ضد حریق بودن پنجره های دوجداره یو پی وی سی مزایایی است که کارشناسان را مجاب می کند تا دیدگاه خود را به سمت این محصول منعطف کنند اما الومینیوم نیز از الیاژ مناسبی تولید می شود.

یراق الات و پروفیل هر دو کاملا تایید شده بوده و ساختار کاملا استانداری را دارا می باشند که همین امر در نصب و استفاده در طولانی مدت تاثیر گذار است.

هزینه تولید و خرید پنجره های الومینیومی بیشتر از upvc است و دلیل این موضوع تغییرات قیمت جهانی است که در کلیه صنایع تاثیرات مثبت و منفی داشته است.