تعمیر پنجره دوجداره

در این قسمت به تخصصی ترین بخش تعمیر پنجره های دوجداره upvc می پردازیم و با بررسی دقیق این زمینه شما را با کلیات تعمیرات پنجره های دوجداره اشنا خواهیم کرد.

یراق الات پنجره دوجداره بدون هیچ اغراقی یکی از قطعاتی است که طراحی و تولید ان بر اساس پارامترهای مهندسی بوده  و لازمه  تعمیرات در این بخش تجربه و تخصص تعمیرکار است.

به مجموعه اسپانولیت ( اسپانیولت ) ، زاماک ، توپی ،  قفل و دستگیره و… یراق الات پنجره های دوجداره گفته می شود که در صورت ایراد در هر یک عملکرد پنجره دوجداره دچار مشکل می شود و عملا از کار می افتد.

تعمیر پنجره دوجداره چند اصل را دنبال می کند که مهمترین ان یراق الات می باشد و تعمیرکار پنجره upvc باید این بخش از پنجره را به خوبی بشناسد تا بتواند ان را تعمیر و یا رگلاژ و در صورت لزوم تعویض کند.

جنس یراق الات پنجره دوجداره تاثیر زیادی در ماندگاری پنجره دارد و در بحث عایق بندی نیز موثر است و باز و بسته شدن و عملکرد قفل و دستگیره به این اجزا بستگی دارد.

دقت کنید که رگلاژ پنجره های upvc بدون دانش در مورد یراق الات امکان پذیر نیست و در صورتی می توانید تمام قسمت ها را تنظیم کنید که شناخت کافی از ان داشته باشید.

نحوه تعمیرات پنجره های دوجداره

الن کابرد زیادی در رگلاژ پنجره دوجداره و بخش یراق الات دارد ، به گونه ای که در بسیاری از پنجره های دوجداره به وسیله این ابزار کابردی عملیات رگلاژ اجرایی می شود.

در صورتی که تعمیرکار پنجره دوجداره تشخیص دهد که یراق الات کارایی لازم را ندارد ، باید تعویض شود و یراق الات با کیفیت جای گزین گردد و به دلیل سلسله مراتبی بودن ان لازم است بعد از تعویض یراق الات، پنجره های دوجداره به طور کامل رگلاژ شوند.

در سه بخش مجزا بحث تعمیر پنجره دوجداره و رگلاژ پنجره های دوجداره را بررسی کردیم و نکات کلی را در این زمینه بیان کردیم اما دقت کنید که تعمیرات پنجره دوجداره نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد و افراد عادی به هیچ وجه قادر به انجام این عملیات نمی باشند و جز خرابی بیشتر کار دیگری صورت نخواهند داد.