تعمیر پنجره دوجداره

قصد داریم در یک مجموعه جامع تعمیرات و رگلاژ پنجره های دوجداره را اموزش دهیم تا افرادی که قصد دارند وارد این حرفه شوند به صورت تئوری مطالبی را در این زمینه فرا بگیرند.

اموزش تعمیر پنجره های دوجداره

در ابتدا بهتر است با ساختار پنجره دوجداره upvc به صورت فنی اشنا شویم و در ادامه به تعمیرات و رگلاژ بپردازیم:

درب و پنجره های دوجداره upvc از سه بخش اصلی تشکیل شده اند که به ترتیب زیر است:

  • پروفیل پنجره دوجداره و اجزای ان
  • شیشه دوجداره و زهوار
  • یراق الات پنجره های دوجداره

هر یک از موارد بالا شامل اجزای دیگری هستند که نقش هر یک رادر  تعمیرات و رگلاژ پنجره های دوجداره بررسی خواهیم کرد.

در بخش اول رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره، پروفیل و اجزای ان و نقش هر یک را در عملکرد صحیح پنجره دوجداره ذکر می کنیم:

پروفیل مهمترین بخش ساختاری پنجره های دوجداره می باشد و موادی که برای ساخت ان استفاده می شود سبب استحکام بالای پنجره می شود و نقش اساسی در عایق بندی حرارتی و صوتی دارد.

پروفیل پنجره دوجداره شامل سه نوع است که به ترتیب قاب ، لنگه ، مولین یا T نامیده میشود که مجموعه این ها یک پنجره ی دوجداره upvc با یک لنگه ثابت و یک لنگه بازشو را ایجاد می کند.

تعمیر پنجره دوجداره

اجزای جانبی پروفیل شامل لولا ، گالوانیزه، لاستیک درزگیر می باشد که لولا برای نگه داشتن و تحرک لنگه بازشو در قاب استفاده می شود و گالوانیزه برای استحکام و حفظ پیچ در فریم اهنی که به دیوار متصل شده است در داخل پروفیل کار می رود.

در تعمیر پنجره دوجداره upvc پروفیل نقش کلیدی ایفا می کند به گونه ای که با جا به جایی لولا می توان پنجره را در حالت رگلاژ کامل قرار داد البته لازم به ذکر است که برای رگلاژ پنجره دوجدارهupvc  نیاز است تا تمام اجزا درست تنظیم شوند اما در این بخش فقط میخواهیم در مورد پروفیل و اجزای ان صحبت کنیم.

اموزش تعمیر پنجره دوجداره در تهران

پروفیل پنجره دوجداره در جنس ها و انواع مختلف تولید می شود اما تعداد اندکی دارای کیفیت ایده ال هستند که در ماندگاری پنجره upvc نیز تاثیر زیادی دارد پس دقت کنید که هنگام سفارش پنجره های دوجداره از پروفیل مناسب و استاندارد برای تولید استفاده شود.

در بحث دیگر رگلاژ و تعمیرات پنجره های دوجداره upvc باید باید دقت کنید که اسیبی به پروفیل وارد نشود در غیر این صورت مجبور می شوید که پنجره را خارج کرده و برای تعمیرات به کارگاه تولید ببرید.

می توان گفت که ایراداتی که ممکن است برای پروفیل ایجاد شود شامل شکستگی پروفیل و ترک خوردن ان است که با چسب مخصوص قابل تعمیر است و دیگری شکستن لولا می باشد که با اضافه کردن لولای جدید تعمیر می گردد و بحث دیگر اضافه کردن گالوانیزه برای استحکام بیشتر است.

تعمیر پنجره دوجداره در تهران

لاستیک های درزگیر را نیز می توان جز اجزای پروفیل پنجره های دوجداره محسوب کرد و در صورت ایراد به راحتی لاستیک ها را تعویض کرد و در صورت لزوم لاستیک درزگیر اضافه کرد.

در ادامه اموزش رگلاژ و تعمیر پنجره دوجداره دو قسمت بعدی را بررسی خواهیم کرد.