در این مقاله به صورت دقیق اما کلی تفاوت بین درب و پنجره upvc با الومینیوم را بررسی کرده و به مزایای هر یک به صورت کلی می پردازیم پس همراه ما باشید تا ابهامات احتمالی ذهنتان بر طرف شود.

زمانی که تصمیم به خرید درب و پنجره دوجداره برای ساختمان نو ساز خود می گیرید و یا قصد تعویض پنجره های قدیمی خود را با دوجداره دارید حتما بین دو راهی upvc و الومینیوم خواهیم ماند که کدام یک بهتر است و چه برتری نسبت به یکدیگر دارند و برای منازل ما کدام نوع ان مناسب است.

در ابتدای این مطلب باید عرض کنیم که هر دو این محصولات به یک اندازه می تواند برای شما زیبایی و ارامش را به ارمغان بی اورد و تفاوت انها در ساختار درونی و نوع مواد به کار رفته در ان و بخشی از یراق الات است که در اصل قضیه تفاوت چندانی ندارند.

حالا بهتر است هر یک را جداگانه معرفی کنیم و در پایان یک مقایسه اجمالی برای روشن شدن بعضی مسائل ارائه دهیم که برای انتخاب درست تر کمکتان خواهد کرد.

مقایسه upvc و الومینیوم

معرفی پنجره دوجداره upvc

درب و پنجره upvc در حدود دهه 60 میلادی پا به عرصه صنعت ساختمان نهاد و اولین کشور ارائه دهنده این محصول راهبردی کشور المان بود که نوع اولیه ان را به جهان معرفی کرد و با سرعت هر چه تمام جای ویژه ای در ساختمان ها باز کرد و دلیل این استقبال موارد زیر بود:

درب و پنجره upvc عایق صدا و حرارت است و برای بهینه سازی انرژی ساختمان ها بی نظیر عمل می کند.

درب و پنجره upvc دارای طول عمر بالای 30 سال است.

درب و پنجره upvc دارای شیشه های دوجداره ضخیم و غیر قابل نفوذ از لحاظ صدا و حرارت است.

درب و پنجره upvc جلوی ورود تششعات مضر خورشیدی را می گیرد و مانند یک دژ محکم عمل می کند.

از همه مهمتر این نوع پنجره upvc دارای زیبایی بی نظیر برای ساختمان ها می باشد و به دلیل سبکی و طرح و رنگ های متنوع می تواند یک طرح داخلی و خارجی بی نظیری به ساختمان ها دهد که برای بسیاری از افراد این قضیه اهمیت بالایی دارد.

در سال 81 با اجرای طرح اصل 19 قوانین ساختمان یک جهش عمیق در جهت استفاده از درب و پنجره دوجداره در کشور ایجاد شد و موج عظیمی از تولیدکنندگان و وارد کنندگان وارد این عرصه تشنه شدند و با سرعت بالا و صعودی شروع به عرضه در بازار کردند و انبوه سازان و شرکت های ساختمانی با میل و رضایت و یا تحت فشار نهادهای نظارتی شروع به استفاده از درب و پنجره upvc دوجداره کردند.

امکان تعمیرات و رگلاژ درب و پنجره دوجداره upvc نیز جز مهمترین مزایای این نوع محصولات هستند زیرا این امکان باعث می شود از با تعویض قطعات و تعمیرات و تنظیم پنجره از هزینه های بالا جلوگیری کرد.

معرفی و مقایسه پنجره دوجداره الومینیومی

حال برویم سراغ درب و پنجره الومینیومی که در نوع خود از ساختار بی نظیری برخوردار است و از تمامی مزایای upvc نیز برخوردار بوده و تنها در جزئیات با ان تفاوت هایی دارد.

الومینیوم جز فلزات نرمی است که در زندگی روزمره ما کارایی زیادی دارد و پیش از دوجداره شدن ان در ساختمان ها کاربرد داشته و به دلیل سبک بودن مورد توجه طراحان قرار گرفته است تا هر بیشتر روی ان مانور دهند.

شاید تنها تفاوت الومینیوم با یو پی وی سی در شرایط اب و هوایی باشد یعنی برای شهرهای که از هوای شرجی بهره مندن استفاده از درب و پنجره دوجداره الومینیوم مناسب تر باشد زیرا دچار افتادگی بر اثر تغییرات اقلیمی نمی شود.

یراق الات پنجره های دوجداره الومینیومی با upvc تفاوت های کارکردی دارد و بیشتر توسط آلن تنظیم می شوند و در نوع فولکس واگنی پیچیدگی عمیق تری دارند.

اگر بخواهید نظر ما را به عنوان ارائه دهنده خدمات تعمیرات و رگلاژ پنجره های دوجداره در تهران و کرج برای خرید بدانید بدون شک ما برای تهران جنس الومینیوم دوجداره را پیشنهاد می کنیم زیرا استحکام و کارایی ان بیشتر مورد توجه ما است.