تصمیم اصلی ما برای ارائه مقالات کامل و اصولی در زمینه تعمیر درب ضد سرقت و مباحث مربوط به رگلاژ و تعویض قطعات معیوب ان ایجاد یک کانال ارتباطی موثر در جهت افزایش اطلاعات و اگاهی شما مخاطبان عزیز است.

در این بخش از مجموعه مقالات مرتبط با حوزه کاری تیم فنی میثم توحیدلو ، توضیحات کاربردی در زمینه رگلاژ درب های ضد سرقت است که یک دید مناسب را در شما ایجاد می کند.

رگلاژ در اصطلاح به معنای تنظیم تمامی قطعات در جهت عملکرد صحیح است که در انواع وسایل که حالت باز و بست دارند کاربرد دارد که درب ضد سرقت نیز از این موضوع مستثنی نیست.

در بحث تعمیرات درب ضد سرقت جالب است بدانید که 17 پارامتر تاثیر گذار است که در رگلاژ ان حدود 12 مورد دخیل می باشدکه به چند بخش از ان اشاره می کنیم.

تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت

نقش لولا در رگلاژ درب های ضد سرقت

به راستی که لولاها نقش اصلی را در باز و بست ایفا می کنند و به دلیل کاربرد الیاژ خاصی از فلزات در ساخت ان از مقاومت قابل قبولی برخوردارند و به دلیل سنگینی درب ها سعی می شود در فاصله های استاندارد بر روی ان جوش گردد که در برابر ضربات سنگین نیز مقاوم باشند.

حال در زمان ایرادات موجود در لولا برای تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت چه عملیاتی را باید پیاده سازی کرد تا به حالت عادی باز گردد، برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

در زمان شکستن یا اسیب رسیدن به لولا که پایه اصلی اتصال لنگه به چهارچوب است لازم است تا تعمیرکار درب های ضد سرقت با در نظر گرفتن دو اصل اقدام به رفع مشکل کند که به شرح زیر است:

اگر اشکال در تعداد لولا و تحمل پایین بار و فشار متعارف باشد ، اقدام به اضافه کردن لولای کمکی می کند.

اما اگر تنها با تعویض لولای شکسته مشکل حل شود ، با برداشتن لولای اسیب دیده و تعویض ان با لولای سالم کار را پیش می برد و توازن مناسب را ایجاد می کند.

واشر بین لولاها نیز تاثیر بسیار زیادی در رگلاژ درب ضد سرقت دارند و سرویس کار باید با ابزاری که در اختیار دارد نسبت به تنظیم کردن نیرو در تمامی سطوح به یک میزان عمل کند.

تعمیرات درب ضد سرقت تهران

حال به سراغ بخش های دیگر می رویم که در تنظیم درب ضد صرقت تاثیر گذارند و لزوم توجه به ان ها نیز در پیشبرد هدف اصلی نیاز است.

چهارچوب درب یا لنگه در کنار لاستیک های درز گیر و یراق الات ، به شدت در رگلاژ درب ضدسرقت تاثیر گذارند و تلاش تعمیرکار در هنگام اجرا این است که تمامی قطعات را چک کرده و هرگونه ایراد را بر طرف کند و عملکرد صحیح تمامی قسمت ها سبب باز و بست بدون صدا و گیر می شود.