درب ضد سرقت در ایران بعد از اینکه امنیت به یکی از مهمترین ارکان ساختمان ها تبدیل شد به شدت رشد در استفاده داشت و حدود سال 85 با فراگیر شدن خرید و نصب این نوع درب ها تمامی شرکت های صاحب نام اقدام به سفارش درب ضد سرقت کردند.

در ابتدا کسی از ساختار درب های ضد سرقت اگاهی نداشت و به دلیل اگاهی پایین مردم هر نوع دربی که تنها قفل های تحت عنوان امنیتی را داشتند خریداری می کردند و به استاندارها توجه ان چنانی نداشتند.

اما از اغاز دهه 90 شمسی ورق برگشت و مردم با شناخت درست از انواع درب ضد سرقت متوجه نکاتی شدند که جزئیات را نمایان ساخت و امروز می بینیم که مردم با تحقیق و دانش بالا نسبت به خرید درب ضد سرقت اقدام می کنند.

اما چرا با وجود این همه سخت گیری در خرید بازهم مردم نیاز به خدمات تعمیر و رگلاژ درب ضد سرقت دارند ، ایا مشکلی هست که پنهان مانده است و یا چیز دیگری در میان است که بهتر است با ما همراه باشید.

مقایسه درب ضد سرقت ترک و چینی

متاسفانه در این صنعت سو استفاده های زیادی رخ می دهد که دلیل این موضوع حضور واسطه هایی در بازار فروش درب ضد سرقت است که نه می توان این افراد را از چرخه عرضه حذف کرد و نه اصلاح کرد و تنها راه ان تحقیق میدانی است که ما برای اگاهی شما توضیحاتی را ارائه می دهیم.

اشنایی با درب ضد سرقت چینی

در دنیای امروز چین به عنوان یک اقتصاد برتر شناخته می شود و در جنگ اقتصادی که در جهان حاکم هست توانسته است یک جایگاه استراتژیکی کاملا امن برای خود بر پا کند و چون ایران یک شریک تجاری و سیاسی فعال برای این کشور است همواره بازار ایران را تشنه محصولات خود می داند و در بحث درب ضد سرقت نیست این موضوع کاملا مشهود است.

در واقع چین اقدام به مونتاژ بسیاری از محصولات می کند و در مورد درب ضد سرقت نیز این صادق بوده و سالانه وارد کنندگان از این کشور اقدام به وارد کردن این نوع درب ها در میزان انبوه کرده و به دلیل پایین بودن قیمت تمام شده با یک هزینه کم اما سود سرشار اقدام به عرضه در بازار می کنند.

و چون مردم ما در قشر متوسط و ضعیف همواره از محصولات با قیمت پایین استقبال می کنند این نوع درب های ضد سرقت توانسته اند سهم به سزایی از بازار را برای خود کنند اما نمی دانند چه کلاه گشادی سرشان رفته زیرا از حداقل کیفیت هم محرومند و خیلی زود از کارایی افتاده و نیاز به رگلاژ و تعمیرات درب ضد سرقت خواهند داشت.

باعث تاسف هست بگوییم که کار تعمیرات این نوع درب ها بسیار سخت بوده و به دلیل توخالی بودن در صورت اهرم کردن میله فلزی برای رگلاژ دچار شکستگی می شوند و لولاها توان نگه داری لنگه را بر روی چهارچوب ندارند و در مدت زمان کوتاه باید از خیر درب ضد سرقت گذشت.

اشنایی با درب ضد سرقت ترک

هر چه از مزایای این نوع درب ها بگوییم کم است به راستی که خلاقیت در کنار کیفیت باعث شده تا این نوع درب ضد سرقت گل سر سبد این محصول شود و به دلیل استفاده از قفل های کاله و داف در انها که شش زبانه ، سه زبانه و دوازده زیانه هستند به امن ترین حالت ممکن تبدیل شوند.

درون لنگه از پشم سنگ و الیاف ضد حریق و عایق بند حرارت و صدا استفاده شده است و رویه ان با چوب سه لایی و pvc و mdf پوشانده شده و ورق هایی با آلیاژ بسیار مستحکم در بخش های حیاتی کار شده که به راستی یک درب ضد سرقت همه چیز تمام را تشکیل داده است.

حال ببینید تفاوت را که چه ارامشی را ایجاد می کند هم از لحاظ امنیت هم ساختار و ماندگاری و هم زیبایی که همه این ها تنها با کمی حوصله و هزینه و تحقیق ممکن می شود.

در بحث تعمیرات و رگلاژ درب ضد سرقت نیز جنس ترک دارای انعطاف مناسبی است و به دلیل منطق در ساخت و نصب به سادگی می توان برای تنظیم و تعویض قطعات اقدام عملی کرد و اسیب های احتمالی نترسید و به همچنین به دلیل وزن ایده ال این نوع درب ها از افتادگی ان نیز جلوگیری شده است.

در جهان هوشمند امروز می بینیم که از قفل های ضد سرقت دیجیتال متصل به شبکه های ارتباطی موبایل و اینترنت استفاده شده است که ضمن کنترل از راه دور یک لایه امنیتی سایبری نیز به ان ضافه کرده است.