دلایل نشت آب از پنجره دوجداره upvc باعث بروز اتفاقاتی می شود که در صورت سهل انگاری و عدم توجه به آ« ممکن است شما را با چالش بزرگی رو به رو نماید و حتی در بعضی از مواقع به ساختمان خسارت وارد نماید.

عوامل مختلفی ممکن است دلایل نشت آب از پنجره دوجداره  باشند که ما می خواهیم با بررسی آن ها در زمان خرید و سفارش، به آن ها توجه لازم را کرده و جلوگیری نماییم و یا در صورت پیش آمدن مرتفع نماییم.

یکی از عوامل خیلی مهمی که پیش از تهیه محصول و ثبت سفارش به آن توجه لازم را کرده و با کارشناسان مربوطه مطرح نمود محل مورد استفاده از پنجره می باشد. ساید این سوال برایتان پیش بیاید که ایننوع از پنجره ها مگر ضد آب و عایق نیستند؟ پاسخ ما به این پرسش این است که این نوع از محصولات بسته به محلی که نصب می شوند ممکن است در عایق بندی متفاوت باشند.

تعمیرات پنجره دوجداره در هنگام نشت آب

به طور مثال برای پنجره ای که در بیرون از ساختمان نصب می شود حتما باید هدایتگر آب بر روی آن نصب شود که در صورت بارش باران بتواند از ورود آب جلوگیری نماید و یا اگر باران بارید به پنجره آسیب وارد نکند. با توجه به این مثال ساده باید متوجه بشوید که محصولی که در داخل قرار است نصب شود از این امکان برخوردار نیست، زیرا به آن نیاز نخواهد داشت.

شیار تخیله آب چه کاربردی در پنجره های upvc دارد؟

همانطور که در قسمت قبلی عرض کردیم در زمان تولید باید این شیار پیاده سازی شود زیرا در تمامی اجزا درگیر بوده و باید ایجاد شود. به طور مثال در قاب، لنگه و قسمت T باید ایجاد شود که بتوان از این امکان به طور دقیق و مفید استفاده نمود. در غیر این صورت آب باران به داخل نفوذ کرده و مشکلاتی را ایجاد می نماید.

شیاری که ایجاد می شود باید طولی به اندازه ی 20 تا 25 سانتی متر و قطر 5 سانتی متر داشته باشد و این شیار باید توسط اپراتور و در کارگاه ایجاد شود. هر یک از پنجره ها بسته به اندازه ای که دارند می توانند شیارهای مخلفی را در خود جای دهند و به اندازه آن در تعداد شیار بسیار تاثیر گذار می باشد.

شاید دانستن این نکته نیز جالب باشد که بدانید این شیار ها علاوه بر امکان هدایتگری آب به دلیل شیاری که ایجاد شده است می تواند در رفت و آمد هوا تاثیر گذاشته و از بخار و عرق کردن شیشه ها جلوگیری نماید. البته باید در این زمان دقت را افزایش دهد زیرا ممکن است صدای باد به داخل نفوذ کند. برای مکان شیار تخلیه آب نیز باید در محل مناسبی انجام بپذیرد.

چرا آب از پنجره دوجداره نفوذ می کند؟

یکی از دلایل عمده نفوذ آب در پنجره های دوجداره نبود شیار هدایتگر آب است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در صورت نبودن موجب آسیب به پروفیل و سایر اجزای پنجره می شود.

یکی دیگر از عوامل عدم عایق بندی مناسب و تولید ضعیف محصولات می باشد که در مدت زمان کوتاهی پس از خرید حتما با آ« رو به رو خواهید شد، در نتیجه تا حد امکان در زمان سفارش ببا یک شرکت معتبر قرار داد ببندید تا محصولی خریداری کنید که گواهی تضمین کیفیت داشته باشد.

از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی محصولات upvc یراق آلات مورد استفاده در آن است که هر چه از مرغوبیت بالایی برخوردار باشد کیفیت محصول تولیدی نیز افزایش پیدا می کند. از جمله این مقالات می توانیم به لاستیک، درزگیر و… اشاره کنیم. به طور مثال درزگیر در انواع و جنس های مختلف تولید می شود که درزگیرهای سلیکونی کیفیت بسیار بالایی دارند. که این یراق می تواند از نفوذ آب به شدت جلوگیری نماید.

شیشه های دوجداره نیز یکی از عوامل در نشت و نفوذ آب می باشد. که در صورت رخ دادن این مشکل میتون با رگلاژ و یا تعویض زهوارهای مورد استفاده در این قسمت از پنجره های upvc از نفوذ آب جلوگیری نمایید.

یکی از راهکارهایی که این روزها بسیار پیشنهاد می شود استفاده از قاب های آهنی پیش از نصب پنجره می باشد که در صورت استفاده از مشکلات و معضلات متعددی جلوگیری می نماید.

راه حل های پیشنهادی برای جلوگیری از نشت آب به داخل ساختمان

مهمترین و بهترین راهکار پیش از خرید می باشد. به این صورت که در زمان ثبت سفارش و تهیه محصولی از بهترین برند و کارگاه خریداری شود که در این صورت می توان از کیفیت محصول نیز اطمینان حاصل نمود. اما اگر محصولی را خریداری کردید و با این مشکلات رو به رو شدید به راحتی می توان از خدمات تعمیرات پنجره دوجداره استفاده نمود و این مشکلات را بر طرف نمود.

برای بر طرف کردن این معضلات راه حل های متفاوتی می توان پیشنهاد داد که در ادامه آن ها را نام خواهیم برد.

از جمله این راهکار ها می توان به ایجاد شیار هایی برای تخلیه آب و در صورت بودن آن ها تمیز کردن و رفع انسداد آن می باشد.

راه حل بعدی تعویض لاستیک آب بندی که در مدت زمان استفاده طولانی کارایی خود را از دست داده اند.

رگلاژ دوره ای پنجره که در این صورت می توان از خرابی و هزینه های زیادی جلوگیری نمود.

البته باید به این نکته نیز توجه مبسوت را داشته باشید که این تغییرات را باید به وسیله تعمیرکار ماهر و با تجربه پیاده سازی نمود و خودتان نباید دست به کار شوید زیرا ممکن است هزینه های هنگفتی بر روی دست خود بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *