درب ضد سرقت از جمله پوشش های امنی است که در ساختمان های نوساز و قدیمی که با کاربری های مختلف طراحی شده اند ( اداری، مسکونی، تجاری و …) مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به مزایایی که دارد، از تقاضای فراوانی برخوردار است. اما نکات اساسی که در نحوه نصب درب ضد سرقت وجود دارد این است که:

  1. اندازه چهارچوب درب باید قبل از تولید بصورت دقیق توسط کارشناسان و نصاب درب گرفته شود تا دقیقا در همان ابعاد و اندازه استاندارد فریم مورد نیاز ساخته شود.
  2. در هنگام نصب و یا تعویض درب ضد سرقت جدید با درب قدیمی نیز باید توجه شود که به لنگه و حتی فریم ضربه و آسیبی وارد نگردد و در هنگام نصب یراق آلات نیز از لنگه های درب به شدت محافظت شده تا خراش و ضرب دیدگی رخ ندهد.
  3. درب ضد سرقت به دلیل ساخت و تولید در ابعاد و اندازه های مختلف و با وجود ساختار های تولیدی مختلفی که دارد، باید برای حمل آن به محل انجام پروژه کاملا با احتیاط بوده و از ماشین های مخصوص حمل و نقل استفاده کرد تا از بروز آسیب های احتمالی به لنگه ها و چهارچوب جلوگیری شود.

نصب درب ضد سرقت

درب های معمولی را به دلیل دسترسی آسان و نصب راحتی که دارند، می توان از هر مرکز خریدی تهیه کرده و نصب نمود. علاوه بر آن با دادن ابعاد مورد نیاز در تولیدی های کوچک نیز ساخته و با داشتن کمترین تخصص نیز آنرا نصب کرد. نکته ای که درمورد درب های معمولی وجود دارد این است که به دلیل نداشتن کیفیت مطلوب و عمر طولانی، امروزه خیلی مورد استقبال و استفاده مردم قرار نداشته و جای خود را به درب های ضد سرقت داده اند.

نصب درب ضد سرقت

مهم ترین مسئله ای که در بحث نصب درب ضد سرقت در تهران باید به آن توجه کرد، اندازه گیری دقیق چهارچوب قبل از تولید آن می باشد تا هنگام نصب دچار مشکل نشوید.

  1. درب ضد سرقت به عنوان یک پوشش ایمن و مقاوم و همراه با طرح های زیبا بیشترین استفاده را برای درب های منازل آپارتمانی و ویلایی دارد. به همین دلیل امروزه نصب آن نیز به دلیل ریزه کاری هایی که دارد، تبدیل به یک کار تخصصی تبدیل شده و نیازمند تجربه و مهارت کافی می باشد. فروش و نصب درب ضد سرقت به این صورت می باشد که با تماس با گروه تعمیرات و رگلاژ توحید لو می توانید ابعاد و طرح درب مورد نظر خود را اعلام کرده و از مشاوره کارشناسان نیز استفاده نمایید.
  2. کارشناسان ما پس از اعلام درخواست مشتریان خود و تاییدات اولیه، نصاب آموزش دیده خود را به موجب اندازه گیری های دقیق تر به محل پروژه ارسال خواهد کرد.
  3. مشتریان می توانند از طریق نمونه کارهای این تولیدی در جریان کم و کیف کار قرار گرفته و با خیالی آسوده خرید و نصب درب ضد سرقت خود را انجام دهند.
  4. در مرحله آخر نیز درب مورد نظر مشتری به محل ارسال شده و نصاب نیز با حضور خود در محل عملیات نصب یا تعویض را آغاز خواهد کرد.

آموزش نصب درب ضد سرقت

نصب درب های ضد سرقت به دلیل دشواری هایی که در اندازه گیری ابعاد و جاگیری اتصالات آن وجود دارد، نباید به دست افراد غیر ماهر و کم تجربه به این حوزه انجام گیرد؛ زیرا در صورت رخداد این جریان قطعا پس از پایان کار به مشکلات جدی برخورد خواهید کرد و حل این مسائل پیش آمده نیاز به هزینه اضافی برای مشتری خواهد شد. به این دلیل یک نصاب درب ضد سرقت باید دوره های این حرفه را آموزش دیده و پس از کسب تجربه اقدام به انجام فعالیت های خود نماید.

شرایطی که در زمان آموزش این حرفه برای افراد ایجاد می شود، به این صورت است که تمام نواقص کار و نحوه قرار گیری چهارچوب و سایر اتصالات درب و همچنین راه اندازی اصولی بصورت تخصصی آموزش داده خواهد شد. لازم به ذکر است که تمامی تکنسین های نصب در گروه توحید لو کلیه این آموزش ها رد کرده و از تجارب کافی در این زمینه برخوردار می باشند.

نصاب درب ضد سرقت در تهران

با توجه به اینکه درب ضد سرقت در هنگام نصب، نیازمند اقدامات اصولی و دقیق می باشد باید توسط یک نصاب درب ضد سرقت مجرب صورت پذیرد. این افراد باید با توجه به شرایطی که محل پروژه دارد، باید از روش های مناسب برای نصب یا تعویض درب استفاده نمایند. سه عامل سرعت، دقت و کیفیت اجرا از مواردی هستند که هر تکنسین نصبی باید به آنها توجه کرده تا نتیجه ایده عال برای آنان و مشتری حاصل شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات درب ضد سرقت و رگلاژ آن

شرکت ما روزانه تعداد قابل توجهی پروژه در این زمینه به انجام می رساند و این فعالیت ها با کمترین خطا و مشکل نیز همراه بوده است. برای انجام عملیات نصب نیز می توانید شماره نصاب درب ضد سرقت در شمال تهران را از از این شرکت جویا شوید.

نقش یراق آلات در نصب درب ضد سرقت

درب ضد سرقت از پرطرفدار ترین محصولات ایمنی در صنعت ساختمان سازی بشمار می رود و به همین دلیل از مصرف و درخواست بالایی در کشور برخوردار است. از جمله موارد پرکاربرد درب ضد سرقت می توان به درب منازل آپارتمانی، ویلایی، لابی و … اشاره کرد .

به همین منظور این محصول برای ارائه عملکرد مطلوب تر پس از نصب نیازمند یراق آلات و اتصالات با کیفیت از جمله لولا می باشد. موردی مانند لولا یا دستگیره با کیفیت موجب کارایی هر چه بهتر درب هنگام باز و بست کردن آن خواهد شد. همچنین این موارد باعث افزایش طول عمر و محافظت از آسیب دیدن درب خواهد شد.

نصاب درب ضد سرقت

به طور کلی اتصال و حرکت درب، وابستگی شدیدی به یراق آلات مورد استفاده در آن دارد. این یراق آلات نقش اساسی در پیوستگی درب داشته و نیز در طول عمر و افزایش کیفیت عملکرد نقش بسزایی را دارند. لولا، دستگیره، قفل، چشمی و درکوب یراق آلات انواع درب ضد سرقت را تشکیل می دهند.

  • راهنمای نصب و تعویض درب ضد سرقت از موارد خاص و حساس می باشد و نیازمند کسب تجارب زیادی است.
  • آلیاژ مورد استفاده قرار گرفته و برند یراق آلات دو معیار مهم در انتخاب این قطعات می باشد، به این صورت که هر چقدر آلیاژ مورد استفاده شده مرغوب تر باشد، خوردگی و آسیب نیز در یراق مورد نظر کمتر خواهد.
  • یراق درب علاوه بر افزایش عمر درب ضد سرقت، بر زیبایی آن نیز تاثیر فراوانی خواهد داشت.
  • هر چه یراق نصب شده از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، حرکت و اتصال درب و لنگه از هماهنگی بالاتری برخوردار خواهد بود و از نفوذ سارقین نیز جلوگیری می کند.

نحوه نصب درب ضد سرقت

درب ضد سرقت در صورت نصب اصولی و استاندارد قطعا عملکرد فوق العاده ای برای ساکنین به ارمغان خواهد آورد. همانطور که گفته شد، اندازه گیری دقیق از عوامل تاثیر گذار در نصب به شمار رفته و با انجام صحیح این عملیات قطعا درب نیز پس از اتصال به چهارچوب خود عملکرد مناسبی را خواهد داشت. پس اگر بعد از نصب، درب نتیجه قابل قبولی برای شما نداشت قطعا نصاب در مرحله اندازه گیری و اتصالات چهاچوب دچار اشتباه شده و باید دوباره در محل برای تعمیر و رگلاژ های مورد نیاز حاضر شود.

ایجاد سر و صدا هنگام باز و بسته کردن درب، قرار گیری نادرست لنگه بر روی چهارچوب و بسته نشدن درب، درگیری دریچه و زبانه در هنگام قفل کردن و عایق نبودن درب در مقابل عواملی همچون سرما و گرما و آب از سری مشکلاتی است که در اثر اتصالات اشتباه و اعمال فشار به درب به وجود خواهند آمد.

عدم آگاهی و عدم وجود مهارت کافی یک نصاب، می تواند بروز آسیب های بالا شده و به مرور موجب افت کیفیت درب ضد سرقت شود.

راهنمای  نصب درب ضد سرقت

راهنمایی و آموزش نصب درب ضد سرقت از حرفه های پر تقاضا محسوب شده و سوالات متنوعی در این زمینه برای افراد وجود دارد. برای شروع نصب نیازمند یک اندازه گیری دقیق با استفاده از ابزاری به مانند متر لیزری بوده و پس از آن اقدام به ساخت چهارچوب با استفاده از پروفیل های 10*4 و 8*4 می کنیم. دلیل انتخاب این سایز از پروفیل ایجاد مقاومت عالی در برابر فشار و نگهداری از درب می باشد.

  • ابعاد چهارچوب ساخته شد باید به اندازه یک سانتی متر از درب بزرگ تر باشد تا لنگه بصورت کامل درون فریم قرار بگیرد.
  • قبل از اتصال و محکم کاری ها باید عواملی مانند بادخوری و تراز بودن چهارچوب و درب دقت داشته باشید و این موارد با استفاده از ابزاری به نام تراز و شاقول امکان پذیر خواهد بود.
  • توجه داشته باشید که از یراق آلات مناسب در نصب درب ضد سرقت استفاده نمایید تا ایمن تر شود.

جایگزین کردن درب ضد سرقت جدید با درب قدیمی

در صورتی که نیاز به تعویض درب ضد سرقت جدی با درب قدیمی بود، باید شرایط موجود را به دو صورت بررسی کرد:

  1. مورد اول زمانی است که چهارچوب قدیمی از ابعاد استانداردی برخوردار بوده و نیازمند تخریب ندارد و با اندازه گیری دقیق و ساخت نیم چهارچوب جدید اقدام به تعویض درب می نماییم. این فرایند به این صورت است که نیم چهارچوب فلزی ساخته شده بر روی چهارچوب قدیمی قرار گرفته و پس از تراز، عملیات جوش دادن آن ها شروع خواهد شد. پس از جوشکاری مورد نیاز و ایجاد زبانه های جدید با استفاده از دستگاه فرز روی فریم جدید، لنگه درب ها روی لولا قرار گرفته و عملیات تعویض به اتمام خواهد رسید.

برای پوشاندان چهارچوب قدیمی و درز های موجود نیز از روکوب و پشت کوب های سفارشی استفاده می شود.

دومین شرایط مربوط به زمانی است که چهارچوب قدیمی از ابعاد و اندازه استانداردی برخوردار نبوده و نیاز به جدا کردن کامل چهارچوب قدیمی می باشد. در این صورت نصاب با استفاده از دیلم و چکش اقدام به استخراج کامل فریم قدیمی و آستانه درب خواهد کرد و بعد از آن چهارچوب جدید را در مکان مورد نظر قرار می دهد. درزه های به وجود آمده نیز با استفاده از سیمان و مصالح پر شده و مقاوم سازی می شود.