امروزه استفاده از پنجره های دوجداره یا به اصطلاح upvc با استقبال زیادی رو به رو شده است. زیرا مزیت های زیادی نسبت به پنجره آهنی و چوبی دارند. از جمله مزیت های این محصول می توان به ذخیره انرژی و کاهش سر و صدای ورودی به داخل منزل یا دفتر کار و همچنین عایق مناسبی برای گرد و خاک، هستند اشاره کرد.

از جمله بخش های مهم تشکیل دهنده پنجره های دوجداره می توان از قفل و دستگیره نام برد که نقش مهمی را ایفا می کنند. حال این پنجره ها ممکن است با مشکلاتی نیز رو به رو شوند.

از جمله مشکلاتی که در پنجره های دوجداره upvc احتمالا با آن رو به رو شده اید خرابی یا دچار ایراد شدن قفل و دستگیره می باشد که با مشاهده این مشکلات حتما باید آن ها را رفع نمایید زیرا در صورت سهل انگاری ممکن است شما را با چالش های جبران ناپذیری رو به رو کند.

با توجه به نیاز داخل و همچنین پیشرفت هایی که در این زمینه صورت گرفته است شرکت های بزرگی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند و علاوه بر تامین نیاز داخل، صادرات زیادی نیز به کشورهای همسایه دارند.

تعمیر قفل و دستگیره پنجره دوجداره upvc

انواع مختلف دستگیره در حال تولید است که شامل مدل های دستگیره های یک طرف، دو طرفه، پنجره هتلی و… تقسیم می شوند و می توان گفت دستگیره های شرکت های آلمانی و ترکیه ای بهترین کیفیت را دارند.

آیا ما می توانیم دستگیره پنجره دوجداره را تعویض کنیم؟

شاید در وهله اول این سوال برای شما پیش بیاید که مگر دستگیره هم خراب می شود و نیاز به تعویض خواهد داشت؟ ما این سوال شما را اینگونه پاسخ می دهیم که طول عمر پنجره های دوجداره و همچنین دستگیره آن بسیار بالاست و بعضی از شرکت ها تا 10 سال و شاید نیز بیشتر ضمانت تضمین کیفیت می دهتد.

اما باید این را بدانید در استفاده از هر محصولی باید دقت نیز به خرج داد، با بی مهابا باز کزدن پنجره و فشار زیاد آوردن به دستگیره حتما دچار مشکل خواهد شد و کارایی خود را از دست خواهد داد و هزینه تعمیرات پنجره upvc را به شما تحمیل خواهد کرد.

شاید تجربه تعویض راحت و بدون دردسر دستگیره پنجره های آهنی را داشته باشید و این کار را به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام داده باشید اما باید این را بدانید که کار تعویض دستگیره پنجره دوجداره علاوه بر این که به این راحتی ها نیست و یک کار کاملا تخصصی می باشد برای این کار شما به ابزارهای زیادی نیز احتیاج دارید.

از جمله ابزارهای مورد نیاز برای تعویض دستگیره درب و پنجره می توان به انواع و اقسام پیچ گوشتی، دلر، آچار آلن و چکش اشاره کرد که برای این کار مورد نیاز هستند.

تعویض قفل پنجره upvc را باید به کارشناس این حوزه سپرد

قفل ها یکی از مهمترین اجزای پنجره های دوجداره هستند و با توجه به نوع و سبک این پنجره ها تفاوت زیادی با پنجره های قدیمی دارند هر چند پنجره های قدیمی قفل متمرکز نداشتند و می توان گفت با ورود پنجره های upvc تحول عظیمی در امنیت خانه ها ایجاد شد. و این گونه نیز می توان بیان کرد که پنجره های دوجداره حلقه گم شده امنیت خانه ها بودند.

انواع قفل ها نیز تولید می شود که ما در قفل ها مهمترین چیزی که باید به آن توجه کنیم این است که از چه جنس و متریالی ساخته شده است.

برای تعویض قفل پنجره های دوجداره حتما باید با متخصصین این حوزه تماس بگیرید زیرا در صورت انجام تغییرات شاید آسیب بیشتری به پنجره خود وارد کنید به طور مثال از رگلاژ خارج شدن پنجره، زیرا قفل و دستگیره تمامی بخش های چهار طرف پنجره را درگیر خود می کنند و برای این تغییر نیاز است که حتما متخصص، این کار را انجام دهد. و شما را از صرف هزینه های بیشتر نجات دهد.

تحلیل ایرادات بخش قفل و دستگیره پنجره دوجداره

به طور مثال اگر پنجره شما از پنجره های دو طرف باز شونده باشد برای امنیت بیشتر و همچنین عایق صدا و گرد و خاک از اسپانیولت استفاده می شود.

اسپانیولت ها که گوشه ها و عرض پنجره را درگیر می کنند حتما باید از متریال و آلیاژ خوبی ساخته شده باشند زیرا در صورت استفاده از کیفیت پایین شما را در آینده ای نه چندان دور دچار مشکل خواهد کرد.

اسپانیولت یا به اصطلاح قفل پنجره های دو جداره، که امروزه بسیار مورد استفاده قرا می گیرد و از ارکان مهم تشکیل دهنده پنجره های upvc می باشد و اهمیت بالایی دارد.

اسپانیولت های دو طرفه در پنجره های دو طرفه باید به گونه ای قرار بگیرند که در صورت قفل شدن امنیت را بالا ببرند علاوه بر این باید به گونه ای در بین شیارها قرا بگیرند که مانع از اصطحکاک بیش از اندازه شوند و به یراق آلات فشار زیادی وارد نشود.

با توجه به توضیحات ارائه شده به شما توصیه می کنیم به هیج عنوان خودتان دست به آچار نشوید و این کار تخصصی را به متخصصین حوزه بسپارید زیرا در صورت اشتباه باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید. ما در مجموعه توحیدلو و وجود کادری مجرب و حرفه ای کنارمان می توانیم کارهای تعمیراتی شما را بدون هیچ مشکل و نگرانی ای انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *